DLACZEGO WŁAŚNIE MY?

Jesteśmy zgranym zespołem ludzi, którzy kroczą po  różnych życiowych ścieżkach, lecz łączy nas jedno wspólne przekonanie. Wychodzimy z tego samego założenia, że edukacja spersonalizowana daje najszersze możliwości rozwijania potencjału i odnajdywania odpowiedniej drogi życiowej młodych ludzi. Nie ma przecież większego szczęścia niż odnalezienie w sobie tego w czym jesteśmy najlepsi i spełniania się w dziedzinie najbliższej naszemu sercu. Wtedy wszystko co robimy wydaje się prostsze, nabiera większego sensu i najzwyczajniej w świecie czerpiemy z tego przyjemność.

Chociaż brzmi to naprawdę prosto i obiecująco to w obecnych czasach znalezienie wewnętrznego kompasu, który pokieruje nas w tą właściwą stronę, jest coraz trudniejsze albo wymaga od nas popełniania wielu błędów i zajmuje mnóstwo czasu. Zazwyczaj poświęcamy temu wiele energii i sił zastanawiając się jakie decyzje podjąć. Jest to szczególnie ważne, gdy stoimy przed życiowymi wyborami jakimi są kolejno etap liceum, studiów i późniejsza kariera zawodowa.

A gdyby tak wcześniej wiedzieć jakie mamy uzdolnienia? Co nam przychodzi z łatwością? Do czego tak naprawdę mamy “smykałkę” ? Czyż wtedy nie byłoby dużo prościej podejmować decyzje  bez obawy czy okażą się słuszne?

Po pierwsze w Everest - wychodzimy z założenia, że każdy z nas posiada nieograniczony potencjał, tylko trzeba dać mu szansę, by się ujawnił, i czerpać z niego w kolejnych etapach rozwoju. Wiek 12 lat to okres kiedy nastolatkowie zaczynają stawać się osobami samodzielnymi, osobami, które ciekawe świata same chcą kierować swoimi kolejnymi wyborami. Aby poznać nasze uzdolnienia potrzebujemy swobody i przede wszystkim wsparcia, aby w tych poszukiwaniach nie zbłądzić lub po prostu nie poddać się za wcześnie. Dlatego też podczas pracy z dziećmi zachowujemy jak najwięcej swobody i naturalności by poszukiwanie ścieżki było jak najbardziej zgodne z predyspozycjami młodego człowieka. Metody jakimi się posługujemy pomagają nam zauważyć potencjał i starać się go tak rozwijać, by dziecko miało możliwość odnalezienia własnej drogi, którą będzie kroczyć z odwagą znając swoje mocne strony i uzdolnienia oraz będąc świadomym swojej wartości.

Rola konsultantów opiera się przede wszystkim na stałym kontakcie z podopiecznym i wyznaczaniu indywidualnego procesu rozwoju i edukacji. Dzięki relacji jeden na jeden jesteśmy w stanie stworzyć otwartą, szczerą więź z podopiecznym, która zapewnia atmosferę rozwoju i doskonalenia się. Sposób prowadzenia konsultacji opieramy na wiedzy zdobytej podczas realizowania swoich własnych ścieżek edukacyjnych, a w dużej mierze na własnych doświadczeniach z życia zawodowego. Korzystamy z  narzędzi, które wywodzą się z psychologii, pedagogiki czy ze sprawdzonych metod rozwoju osobistego, a ponadto zależy nam na otwartości i spontaniczności, by nasi podopieczni czuli się swobodnie i śmiało mogli odnajdywać swoje talenty czy zainteresowania.

Podążanie nową drogą nie zawsze bywa proste, dlatego w tak dużej mierze skupiamy się na zapewnieniu odpowiedniego wsparcia i otuchy dla młodych talentów. Uważamy, że bez tego nawet najwybitniejsi nie byliby w stanie tak wiele osiągnąć, bo przecież człowiek to istota bardzo złożona, a sfera wiedzy/edukacji jest tylko czubkiem góry lodowej. Pod powierzchnią wody skrywa się cała sfera osobistych kompetencji człowieka, o którą również się troszczymy. Poza rozwojem talentów czy umiejętności, dużą wagę przykładamy do tego, by umacniać ich wiarę w siebie, zaangażowanie, i dbać o to, by potrafili odnaleźć w sobie motywację i realizować własne cele.

Warto wspomnieć, że proces poszukiwania to proces, który wymaga czasu. W naszej pracowni dajemy możliwość na nieskrępowane próbowanie tego, co może pomóc odkryć ten potencjał. Dokładamy wszelkich starań, by nasze zajęcia były inspirujące, nieszablonowe a jednocześnie innowacyjne. Celem naszych działań jest nie tylko odkrycie talentów, które skrywamy gdzieś w sobie, ale również wzniesienie się na szczyty możliwości w dziedzinach, do których mamy predyspozycje. W efekcie możemy nie tylko poprawić sytuację młodego człowieka w szkole, ale przede wszystkim zapewnić mu profesjonalne zaplecze rozwijania jego zdolności w kierunku mistrzostwa.


F.S.