Promocyjny pakiet startowy 5 spotkań -> diagnoza predyspozycji i uzdolnień + 2 konsultacje!
Odbierz teraz!

Dowiedz się więcej!

…GDY MA SIĘ 11-15 LAT

Czy Twój nastolatek potrafi planować i gospodarować swoim czasem? Czy oprócz obowiązków szkolnych ma czas na realizowanie swoich pasji lub poszukiwanie zainteresowań? A może takie słowa jak: organizacja i obowiązkowość wzbudzają w nim niechęć i złość?

A czy my dorośli zawsze jesteśmy zorganizowani i obowiązkowi? Zawsze nam się chce? No właśnie…

Wiemy o tym, że czasem każdy z nas ma trudność z organizacją, zapominamy o sprawach – odkładamy je “na później”. Główna różnica pomiędzy zachowaniem dorosłych a nastolatków tkwi w świadomości naszych działań – dlaczego coś robimy, co nam to daje, jaki mamy cel. Poczucie odpowiedzialności za siebie, za to co robimy pojawia się najczęściej wtedy, kiedy jesteśmy zależni tylko i wyłącznie od siebie.

Jak zacząć ogarniać świat w sposób bliski nam dorosłym – mając 11-15 lat?

Tutaj z pomocą przychodzimy my, czyli Konsultanci Edukacji Spersonalizowanej:)

Zacznijmy od tego, że nastolatek jest jeszcze dzieckiem, który, aby w coś się zaangażować musi się przy tym dobrze bawić:) W myśl tej zasady dbamy o to, aby wspólnie spędzony czas był dla niego formą zarówno pracy jak i rozrywki – tak, aby “chciało się więcej!”:)

Spotkania rozpoczynamy od ustalenia harmonogramu pracy nastolatka – dlatego nauka planowania jest jednym z pierwszych etapów:) W kreatywny sposób budujemy schemat działania do osiągania małych i dużych celów, podążamy za nastolatkiem – który działa “tu i teraz”. Każdy z nas potrzebuje innych bodźców do pracy, ma inny poziom motywacji – dlatego do każdego podchodzimy indywidualnie.

Synergia, czyli współpraca – nastolatek komunikuje jakie ma potrzeby, wspólnie szukamy lub pogłębiamy jego zainteresowania, sprawdzamy w jakich obszarach dziecko czuje się najlepiej – jakie działania sprawiają mu przyjemność i dają satysfakcję z wykonanej pracy. Dzięki testom diagnostycznym (pierwszy etap Programu Everest) wiemy jakie ma predyspozycje, uzdolnienia i gdzie szukać:)

Podopieczny przy wsparciu Konsultanta ćwiczy komunikację, pracuje nad motywacją, myśleniem krytycznym, odkrywa mocne strony na bazie dziedziny, która go interesuje – przygotowuje się do zdobywania pierwszych “edukacyjnych szczytów” –   Odpowiedzialność i obowiązkowość zaczynają naturalnie się pojawiać – ponieważ “działania, które wykonuję dają mi satysfakcję”!

Dobre nawyki, czyli poczucie odpowiedzialności za swoje działania, umiejętność planowania, kreowania celów, podtrzymywanie motywacji do pracy – nie pojawią się od razu. Pierwszy czynnik o który należy zadbać to zaangażowanie, a tu potrzeba czasu, który dla każdego nastolatka będzie różny. Wypracowujemy zaangażowanie na bazie tego co nastolatkowi daje satysfakcję, co pobudza go do świadomej realizacji założonych celów. Gdy na czymś nam zależy to bariery i obawy chowają się za wiarą we własne możliwości, a poczucie sprawczości napędza do stawiania kolejnych kroków. Zobacz https://everest-edu.pl/program/



grafiki warsztaty-23.png

INDYWIDUALNE KONSULTACJE

Cykliczne 60-minutowe spotkania, w trakcie których Konsultant pobudza do rozwoju w obszarach zgodnych ze ścieżką edukacyjną dziecka.
Poszerzanie zainteresowań i pogłębianie wiedzy w wybranych dziedzinach – praca odbywa się m.in. poprzez dyskusje, formy pisemne, debaty, zadania, wyzwania, gry edukacyjne, łamigłówki, wyjścia i spotkania ze specjalistami danej dziedziny, dobór odpowiednich dziedzin, kursów, nauczycieli oraz kształtowanie krytycznego myślenia.