Promocyjny pakiet startowy 5 spotkań -> diagnoza predyspozycji i uzdolnień + 2 konsultacje!
Odbierz teraz!

Dowiedz się więcej!

CO PO LEKCJACH?

Życie w Warszawie i jej okolice daje nam oraz naszym dzieciom dostępne możliwości, z których jednak nie wszyscy są dostępni. Dlaczego może to wynikać z wielu ograniczeń jakie sami sobie stawiamy – brak czasu, brak pieniędzy, brak entuzjazmu…? Wiele z tych argumentów można łatwo odeprzeć, ponieważ oferta miejska jest bezpłatna, jeśli chodzi o niskopłatnych działań jest niezaprzeczalnie szeroka …

… – a czas i entuzjazm?

Z nimi może być trudniej. Wielu członków konsultowanych przez nas Nastolatków zgłasza na początkowych etapach Wspólna praca brak chęci zrobienia Zastosowania Różnych Aktywności pozaszkolnych. Często motywowane do zmęczenia, przygotowuje się do egzaminów, brak czasu wolnego i czasu, jakie należy spędzić z łącznikami zamiast na innych „korepetycjach” czy „zajęciach przygotowawczych” *. 

Nastolatki mają rację. 

Odczuwane przez umysł i ciało zmęczenie wymaga naszych uwag. Związany z opisywanym stanem stres może ulec obniżeniu wydajności – w rozwijaniu pasji jak iw szkole. Potrzebujemy zatem regeneracji i zmian. Dodatkowe, sztampowe zajęcia nie są tutaj dobre usługi – to niezaprzeczalne.

Od czego zacząć?

Warto zacząć od początku – np. od przyjrzenia się temu, co lubimy robić, jak, kiedy, dlaczego. Czy aktywności, które lubimy da się pogrupować w konkretne obszary naszych preferencji? Czy duża/mała ilość bodźców zewnętrznych ma dla nas znaczenie? Czy lubimy gwar, hałas, towarzystwo innych osób czy może jednak ciszę, samotność i porządek? Czy muzyka wzmaga naszą koncentrację czy przeciwnie – dekoncentruje? Czy obecność innych ludzi mobilizuje nas do wzmożonego działania nad wspólną sprawą, (np. przygotowaniem do sprawdzianu, realizacją projektu zespołowego) czy demobilizuje przyczyniając się do rozproszenia uwagi, porzucenia odpowiedzialności za wspólne “dzieło”?

Są to pytania, które moglibyśmy mnożyć bez końca.

Po co nam one?

Ponieważ mogą nadać kierunek naszym działaniom. Mogą nadać sens. Pozwolić na zrozumienie samego siebie oraz na  skorzystanie z własnego potencjału. 

Bardzo nas cieszy fakt, że niewiele osób bezrefleksyjnie podejmuje się aktywności pozaszkolnych mówiąc czy myśląc przy tym: “bo tak”, “bo tak trzeba”, “bo to ważne”. Dla wielu taka “argumentacja” jest niewystarczająca – zadają sobie pytanie Po co? Czy faktycznie tego potrzebuję? Dlaczego?

To trudne pytania. W Everest pomagamy na nie odpowiadać. Staramy się najlepiej jak potrafimy towarzyszyć w poznawaniu siebie, swoich preferencji, uzdolnień, motywacji, stresorów. Podążamy za potrzebą kształtowania samodzielności – zarówno w obszarze działań jak i samodzielnego, krytycznego myślenia.

* Skąd cudzysłów? – ponieważ miejska oferta jest o wiele, wiele szersza. Często ograniczane do rozumienia „zajęcia pozaszkolnych” jako korepetycji i przygotowań do egzaminów. Niesłusznie. Wśród zajęć pozaszkolnych i dostępnych należy również wziąć udział w klubie szachowym, sekcji wspinaczkowej, tańcu, akrobatyce, nauce gry na saksofoniach, zajęciach z rysunku, malarstwie czy robotyki. Ta lista wciąż się poszerza – każdy dzień powstają nowe, ciekawe miejsca na mapie Warszawy, z których warto skorzystać.